Späť

KTORÉ DISTRIBUČNÉ KANÁLY SÚ NAJDOLEŽITEJŠIE.

V dnešnej dobe internetu by sa mohlo zdať, že e-shop je najdôležitejší distribučný kanál pre všetky produkty. Pri niektorých produktoch to platí, pri iných to platí menej. Nie je to len o produkte a cene, ale hlavne o správaní sa zákazníkov.

KTORÉ DISTRIBUČNÉ KANÁLY SÚ NAJDOLEŽITEJŠIE.

V dobe, keď začínala éra e-shopov, sme spolupracovali s niektorými e-shopami, ktoré teraz patria medzi najväčšie. Ich názory vtedy boli také, že e-shopy úplne vytlačia kamenné predajne. Neskôr sa ukázalo, že kamenné predajne nezmizli, skôr naopak. E-shopy si vytvorili svoje vlastné kamenné predajne, pretože určitá skupina zákazníkov si to vyžadovala. Taktiež určité produkty, ktoré si zákazníci potrebujú chytiť, vyskúšať prípadne fyzicky vidieť, potrebujú kamenné predajne. Vidíme to aj na návštevnosti shopping centier. Ďalším príkladom, aj keď nie korektným a vôbec s tým nesúhlasím, sú takzvaní "šmejdi". Títo vôbec nepoužívajú e-shop, ale používajú napríklad predaj formou prezentácii. Veľmi dobre sa prispôsobili skupine zákazníkov, ktorej chcú svoje produkty predať. Priamy predaj využívajú aj firmy, ktoré pracujú systémom Multi Level Marketingu. Známe sú hlavne firmy, ktoré predávajú kozmetiku, ktoré majú svoj biznis založený na priamom kontakte so zákazníkom. Takže aký distribučný kanál alebo ich kombináciu použiť záleží od predávaných produktov alebo služieb a od zákazníkov, ktorým tieto produkty ponúkate.

Táto stránka používa cookies. Viac info