Späť

ČO MUSÍTE VEDIEŤ, ABY STE NA ONLINE MARKETING NEMINULI "MAJLAND".

Phillip Kotler: "Marketing sa stáva stále viac bojovým poľom informácii ako predajnej sily"

ČO MUSÍTE VEDIEŤ, ABY STE NA ONLINE MARKETING NEMINULI "MAJLAND".

Online marketing je určite v dnešnej dobe pre spoločnosti nevyhnutný, pretože smartfóny a počítače využíva čoraz viac obyvateľstva aj vo vyššom veku. Pojem online marketing je však veľmi široký pojem. Nie je to len reklama na internete, sociálnych sieťach, ale sú to aj rôzne analytické nástroje, videá, grafika, psychológia, stratégia atď. (PPC, bannery, Fecebook, Instagram, Youtube, Content, SEO, Google Analytics, Search Console, UX, Fannely...). Vyznať sa v online marketingu je pre spoločnosť, ktorá sa sústredí hlavne na svoj vlastný biznis, veľmi ťažké. 

Množstvo online aktivít neznamená automaticky vyšší predaj.

Robiť, platiť a mať super zvládnuté všetko z online marketingu je nemožné. Nemusíte robiť všetky online aktivity, PPC, banery, byť na všetkých sociálnych sieťach a na youtube, písať množstvo blogov, mať super nastavené SEO a všetky dáta vyhodnocovať. Je potrebné vedieť, čo z toho je pre vás dôležité. Keď aj budete robiť super reklamu na internete, budete mať množstvo návštevníkov na vašej stránke, budete mať množstvo fanúšikov na sociálnych sieťach, váš predaj nemusí rásť a môže výrazne zaostávať za vašimi očakávaniami. Návštevníci a fanúšikovia na vašej stránke nenakupujú, alebo nerobia to, čo by ste chceli, aby robili, takže úspešnosť (konverzia) je nízka. Problém však nemusí byť v online marketingu a zvyšovanie investícii do neho vám nepomôže. Investovanie do ďalších online aktivít, pretože vám to niekto poradil, že ešte musíte robiť to a to, vám len zvyšuje náklady.

Ako vybrať vhodné aktivity z online marketingu?

Online marketing tvorí iba časť celého marketingu. Problém preto môže byť v tom, čo predávate, komu to predávate a ako to predávate. Ak budete toto vedieť a budete to mať dobre nastavené, môžete tomu prispôsobiť aj online marketing. Vyberiete si iba tie marketingové nástroje, ktoré sú k tomu vhodné. V dnešnej dobe sú ľudia zahltení produktami a informáciami, ktoré nedokážu ani spracovať a vyznať sa v nich. Takže ak budete poznať svoju zákaznícku skupinu, jej potreby a túžby a tomu bude zodpovedať aj váš produkt , jeho cena a predajný kanál, môžete sa zamýšľať nad tým, ktoré aktivity z online marketingu využijete. Ktoré sú pre tento váš biznis model a systém vhodné. 

Obchodná alebo marketingová stratégia je základ.

Ak nemáte spracovanú celofiremnú stratégiu, tak investovanie do online marketingu vám môže pomôcť, ale nedosiahnete také výsledky, ako by ste mohli. Online stratégia je podriadená celofiremnej stratégii, takže musí byť s ňou v súlade. Pokiaľ je vaším hlavným cieľom zvýšenie tržieb, nemôžete v online stratégii komunikovať niečo a smerom k určitej zákazníckej skupine len preto, aby ste získali čo najviac lajkov, alebo dostali čo najviac ľudí na váš web. A váš reálny produkt je v skutočnosti určený pre inú zákaznícku skupinu a služby nezodpovedajú tomu, čo komunikujete. Dokonca ani vaši zamestnanci, ktorí komunikujú a obsluhujú zákazníkov, nevedia zabezpečiť to, čo všetko vaša firma ponúka a sľubuje zákazníkom cez online marketingové aktivity. Zákazníci to zistia a tá najdôležitejšia akcia (konverzia), ktorú ste od zákazníkov očakávali, čo je nákup (tržby), sa výrazne nezlepší. Bohužiaľ vy ste zaplatili agentúre za online marketing a za super zvýšený počet lajkov a návštevníkov na vašom webe.  

Záver

Investícia do online marketingu vám môže priniesť slabé výsledky alebo vynikajúce výsledky. Záleží to nielen od kvality človeka alebo agentúry, ktorá vám robí online marketing, ale aj od informácii, ktoré im poskytnete. V rámci vašej spoločnosti by ste mali mať ujasnené nasledújúce body:

1. Jasnú dlhodobú víziu, kde sa ako spoločnosť vidíte za niekoľko rokov. Čo by ste chceli dosiahnuť, v čom by ste chceli byť jedinečný.

2. Dobre poznať svojich zákazníkov a ich správanie.

3. Mať spracovanú obchodnú stratégiu a z nej vyplývajúci systém fungovania spoločnosti.

4. Online stratégiu a online aktivity prispôsobiť prvým trom bodom. Stanoviť si jasné ciele (KPI), ktoré chcete v rámci online stratégie dosiahnuť.  

 

Alternatívne príspevky:

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info