Späť

ČO MUSÍTE VEDIEŤ, ABY BOL VÁŠ BIZNIS ÚSPEŠNÝ.

Čo by ste dali za rozhovor s človekom, ktorý má skúsenosti a pomôže vám vyvarovať sa chýb, ktoré vás spomalia a veľa pri nich stratíte? Vie sa pozrieť na vašu firmu očami zákazníka, alebo dodávateľa, priniesť vám nové a iné nápady, pretože vy ste už vo vašom biznise dlho a neviete sa odosobniť. Nastaví vám zrkadlo, lebo ste úspešní a rastiete a nepripúšťate si, že by sa vám niečo mohlo stať, alebo by vás mohlo niečo ohroziť.

ČO MUSÍTE VEDIEŤ, ABY BOL VÁŠ BIZNIS ÚSPEŠNÝ.

Dôvodov, prečo využiť externého človeka so skúsenosťami, je veľa. Je jedno či ste malý podnikateľ, menšia alebo väčšia firma. Záleží na akej úrovni sa firma nachádza a aký problém rieši. Či ide o začínajúcu firmu – startup, alebo máte rozbehnutý biznis, stagnujete alebo padáte, ale aj v čase keď sa vám darí.


Začínajúce podnikanie - startup

Pri začínajúcom biznise je dobré vyhnúť sa rôznym chybám, ktoré vznikajú z neskúsenosti. Ich náprava stojí nielen veľa peňazí ale aj času. Tým sa výsledky a tržby, ktoré ste chceli dosiahnuť, odďaľujú. Taktiež tu býva problém v tom, že ste dobrí odborníci v tom čo robíte, ale stratégie, marketing, nadstavenie systému vo firme prípadne plánovanie Vám robia problémy. A zase tu strácate veľa peňazí a času. Niekedy stačí krátky rozhovor a základné informácie o probléme, ktorý neviete vyriešiť a neviete sa stále posunúť ďalej.

 

Rozbehnutá firma

Pri rozbehnutých firmách býva často problém v tom, že začnú mať takzvané klapky na očiach. To znamená, že sa na firmu a zákazníkov nedokážu pozrieť objektívne a sú zdeformovaní svojou prácou. Niekedy sa to riešilo tým, že ste vymenili ľudí vo firme a noví zamestnanci doniesli nové myšlienky, „nový vietor", do firmy. Toto je však málokedy možné, pretože máte kvalitných vyškolených ľudí, do ktorých ste investovali veľa času a peňazí a momentálne zohnať na trhu kvalitných ľudí je problém. Tu Vám tiež pomôže poradenstvo od človeka, ktorý má skúsenosti z rôznych oblastí biznisu a firiem. Dokáže sa na Vašu firmu pozrieť nezaujato a aj z pohľadu Vášho zákazníka, zamestnanca alebo dodávateľa. Dokáže vám poradiť riešenia, ktoré sa používajú, alebo vám navrhnúť riešenia, ktoré sú z iných oblastí a môžu vás posunúť dopredu, alebo odlíšiť od konkurencie.


Úspešný biznis

Poviete si, ako nám poradca môže pomôcť, keď sme úspešní? Veľakrát, keď je firma úspešná, začne strácať obozretnosť a nesleduje alebo podceňuje to, čo sa deje okolo nej. Myslí si, že jej sa nemôže nič stať, alebo to čo robila doteraz, čo ju dostalo k úspechu, bude fungovať stále. A doplatili na to aj veľké firmy a svetoví lídri ako napr. Nokia. Veľa značiek, ktoré v minulosti boli úspešné už ani nepoznáte a značky, ktoré ste nedávno ešte ani nepoznali sú teraz úspešné. Taktiež môžete byť úspešný v jednej krajine a myslíte si, že váš biznis model bude automaticky fungovať aj v inej krajine. Ako sa hovorí, "nezaspať na vavrínoch". Nechať si poradiť alebo získať názor aj v týchto momentoch je lepšie, aby ste sa nedočkali prudkého pádu. A potom už väčšinou býva ťažšie poradiť a väčšinou sa firmy obracajú na poradcu až v tomto momente.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info